Lajšanje tesnobe in CBD

Tesnoba je izraz, ki ste ga zagotovo že slišali. Z njim poimenujemo tiste občutke, ki jih doživi človek, ko ima v sebi preveč strahu in zaskrbljenosti. In čeprav sta občasen strah ali zaskrbljenost popolnoma normalni čustvi, ki se pojavita pri vsakemu, se lahko dolgotrajna tesnoba razvije v anksiozno motnjo. V tem primeru je tesnoba pri človeku prisotna dalj časa in začne vplivati na njegove vsakdanje dejavnosti. Vsekakor je dobro tesnobo čim prej prepoznati, odkriti vzroke zanjo in jo začeti zdraviti. V veliki večini lahko za to poskrbimo že sami – s primernimi tehnikami in izdelki, kot so CBD kapljice. V nekaterih primerih, ko se tesnoba pojavlja dalj časa, pa je potrebno poiskati strokovno pomoč.

Vpliv epidemije na psihično zdravje

Epidemija Covida-19 je na ljudi vplivala različno. Ne samo fizični znaki bolezni, tudi tistim, ki se s covidom niso okužili, je bolezen pustila svoj pečat. Medtem, ko so bili nekateri zaradi covida prisiljeni umiriti svoj hiter življenjski stil, je na druge epidemija vplivala zelo negativno. Poleg vsakodnevnega strahu pred boleznijo, za katero se še danes ne ve, kakšne bodo njene dolgotrajne posledice, je na splošno prisoten strah pred negotovostjo. Nihče točno ne ve, kdaj bo epidemije konec in kdaj bomo lahko spet zaživeli normalno. Poleg tega pa je zaradi epidemije marsikdo izgubil delovno mesto in se zdaj spet vrača na trg dela, ki je močno drugačen kot pred nekaj leti. Vsi strahovi in negotovosti pa se morajo nekje pokazati in največkrat se pri ljudeh pokažejo v obliki tesnobe.

V času epidemije covida se je število ljudi z znaki tesnobe močno povečalo. Ljudje niso vedeli, ali bodo oni naslednji, ki bodo izgubili službo, kar za sabo potegne ogromno stvari. Finančna negotovost, napetost v družini in družbi, po vrhu vsega pa še neprestane novice, ki le redko sporočajo kaj pozitivnega. Covid je povzročil tudi manj socialnih stikov, kar je na večino ljudi vplivalo negativno. Vse to je prineslo ogromno stresa za telo, ki se je pri nekaterih izrazil v fizičnih boleznih, pri drugih pa je povzročil psihične težave, kot je tesnoba.

Tesnoba je posledica stresa

Tesnoba ali anksioznost je stanje, ki ga je verjetno v neki meri doživel že vsak. Največkrat se pokaže takrat, ko se pri človeku nakopiči pretiran strah, skupaj z živčnostjo in zaskrbljenostjo. To se lahko pojavi pred javnim nastopanjem ali pred pomembnimi dogodki. S tem generalno ni nič narobe. Strah je celo zdravo čustvo, ki ga občuti vsak normalen človek. Problem nastane, ko tesnoba traja dalj časa in vpliva na vsakdanje življenje. V tem primeru govorimo o anksiozni motnji, ki jo je treba zdraviti.

Vsak tesnobo občuti drugače in pri vsakem se pojavi drugače. Nekateri tesnobo občutijo le čustveno, medtem, ko se pri drugih pojavijo tudi različni fizični simptomi. In tako kot se pri ljudeh pojavlja v različnih oblikah, tudi ni enotnega recepta za zdravljenje. Obstaja več tehnik, ki pomagajo pri zdravljenju tesnobe, vsak pa mora pri sebi ugotoviti, kaj mu najbolj odgovarja. V kolikor se tesnoba pojavi le redko, si lahko za premagovanje pomagate z različnimi tehnikami in izdelki, kot so CBD kapljice. Če pa se tesnoba razvije v anksiozno motnjo, pa je treba nujno poiskati strokovno pomoč.

Anksiozne motnje

Če se tesnoba oz. anksioznost pojavlja več tednov, kar pomeni, da se v tem obdobju pojavljajo občutki strahu, vznemirljivosti, živčnosti, zaskrbljenosti, panike in podobno, je to lahko znak, da gre za anksiozno motnjo. Vsi ti občutki se lahko pojavljajo tudi pred nastankom ali med depresijo. Tesnoba lahko namreč spremlja depresijo.

O anksiozni motnji govorimo, ko je pri posamezniku prisotnih več simptomov anksioznih motenj. Poznamo pa več vrst anksioznih motenj, ki imajo vsaka svoje lastnosti. Posameznik v teh primerih ni zmožen sam obvladati svojega čustvenega stanja. Anksiozno motnjo delimo na več vrst:

  • Generalna anksiozna motnja – gre za pretiran strah in zaskrbljenost za stvari, ki so posamezniku pomembne, pojavlja pa se brez nekega oprijemljivega razloga. Stalno se pojavlja tesnoba, ki služi kot priprava na negativne dogodke, pri katerih je močno pretiravanje v ocenjevanju nevarnosti in podcenjevanje reševanja problemov.
  • Panična motnja – če ima oseba dva panična napada, potem pa sledi vsaj en mesec skrbi pred novim napadom, se govori o panični motnji. Posameznik ima občutek, da bo izgubil zdrav razum, bo umrl in ne more nadzorovati svojega vedenja zaradi hude tesnobe. Take osebe se v veliki večini ustrašijo svoje reakcije na stres in se pretirano odzovejo nanj.
  • Fobije – osebe s fobijami se soočajo z neracionalnim strahom pred neko stvarjo ali situacijo. Če je to npr. letenje, se osebe s fobijo pred letenjem raje odločijo za potovanje z ladjo ali avtom, čeprav imajo možnost letenja z letalom.
  • Posttravmatska stresna motnja – intenzivna anksiozna reakcija. Gre za posledico izjemno travmatskega dogodka, ko je bila oseba močno prestrašena. Posamezniki čutijo močno tesnobo takoj po dogodku, lahko pa celo še po šestih mesecih od dogodka.
  • Obsesivna kompulzivna motnja – posameznikom, ki se soočajo z obsesivno kompulzivno motnjo, se nehote pojavljajo obsesivne misli ali impulzi, ki se jim ne morejo upreti, čeprav se zavedajo, da so te nesmiselne. To povzroča huda tesnoba, ki jo sprožijo misli, saj so te povezane z nečim zanje nesprejemljivim.

Znaki tesnobe oz. anksioznosti

Za tesnobo je značilnih več simptomov, ki se pri vsakemu posamezniku kažejo drugače. Je pa generalno nekaj simptomov, ki so skupni veliki večini ljudi, ki trpijo za anksioznostjo. Največkrat osebe čutijo nemir, pospešen utrip srca, strah in paniko. V njihovih mislih se začnejo pojavljati dvomi in neobvladljive skrbi. Veliko ljudi ima težave tudi s spanjem, saj se ne morejo umiriti in se skoncentrirati. Če pa že zaspijo, pa imajo nočne more. Pri tesnobi gre za ponavljanje teh simptomov, saj je popolnoma normalno, da človek včasih občuti skrb, strah ali neprespano noč.

Nekateri simptome tesnobe občutijo tudi v telesu. Poleg pospešenega bitja srca se pojavljata tiščanje in bolečina v prsih. Zaradi tega je lahko dihanje oteženo in pojavljajo se težave s požiranjem. Telo se na tesnobo odzove tudi v obliki potenja, tresenja, glavobola, slabosti, vrtoglavice in otopelosti.

Na splošno pa se tesnoba kaže tudi v splošnem nezadovoljstvu in neprestanem negativizmu, ki vpliva na slabo samopodobo. Tesnoba pa lahko zaradi tega vpliva tudi na nastanek depresije, ki lahko anksioznost še poveča in še bolj oteži vsakdanje življenje.

Ali so odzivi vašega čustvenega in telesnega stanja posledica tesnobe, boste najlažje ugotovili vi sami. Spremljajte, kateri simptomi se pri vas pojavljajo in kako pogosto. Če so simptomi pogosti in opažate, da se izogibate določenim situacijam in prostorom, je morda to znak, da se z zdravnikom posvetujete o korakih naprej.

Strokovno zdravljenje tesnobe

V primeru diagnoze anksioznosti vam lahko zdravnik predpiše zdravila, kot so antidepresivi. Pri nekaterih ljudeh je uživanje teh zdravil nujno potrebno, da lahko preživijo. Poleg tega ljudem pomagajo vsaj na začetku. Problem večine zdravil proti anksioznosti pa je ta, da so zasvojljiva. Zato so primerna za uživanje le za kratek čas. Zmotno je mišljenje, da bo zgolj uživanje zdravil pomagalo pri ozdravitvi tesnobe. V resnici je zdravljenje anksioznih motenj dolgotrajen proces, za katerega je potrebnega veliko poglabljanja v svoje duševno zdravje in to s pomočjo terapevta.

Za uspešno zdravljenje je največkrat nujno redno obiskovanje terapevta. Tam posameznik prejme orodja, kako se soočati z vsakodnevnimi simptomi tesnobe in najti vzroke zanjo. Ko oseba ugotovi, zakaj prihaja do anksioznosti in na kakšne načine se lahko spoprime z njo, so nadaljnji koraki lažji, da čimprej ozdravi. Vseeno pa je proces dolg.

Vse več terapevtov za zdravljenje poleg zdravil uporablja alternativne metode, kot sta izboljšanje splošnega zdravja in meditacija, ter uživanje alternativnih zdravil, kot so CBD izdelki.

Zmanjševanje tesnobe

Če anksioznost ni tako močna, da bi potrebovali zdravniško pomoč, obstaja veliko načinov, kako si lahko posameznik ob napadu tesnobe pomaga tudi sam. V trenutnem obdobju, ko je prihodnost negotova, je predvsem za osebe, ki trpijo za tesnobo, zelo težko. In še preden se pojavijo občutki tesnobe, lahko vsak že preventivno v svojo dnevno rutino vključi dejavnosti, ki bodo pomagale ne le pri anksioznosti, ampak na splošno pri zdravju.

Za začetek je izjemnega pomena gibanje. Tu je dobro, da gre za gibanje zunaj, na svežem zraku. Tako bodo pljuča napolnjena s svežim zrakom. Če pa to ni mogoče, so sprejemljive tudi druge oblike gibanja. Gibanje namreč sproži izločanje serotonina, hormona za boljše počutje. Ob sprostitvi serotonina se anksioznost načeloma zmanjša. Cilj naj bo vsaj pol ure dnevno, tri- do pet-krat na teden.

Za zmanjševanje tesnobe je pomembno, da se telo umiri. Pri tem močno pomaga meditacija. Že nekaj minut meditacije vsako jutro lahko močno izboljša počutje. Tu gre predvsem za globoko dihanje, kjer so misli osredotočene na dihanje in nič drugega. Ko se približuje občutek tesnobe, je globoko dihanje odlična vaja, ki zmanjšuje anksioznost. Če se pojavi napad panike, lahko taka vaja človeka umiri. Je pa res, da je morda potrebne malo več vaje, saj je občutek napada zelo neprijeten, ker je v pljučih pogosto občutek, da nimate dovolj zraka.

Nazadnje pa je za uspešno premagovanje tesnobe potrebno dovolj spanca. Nekateri, ki se soočajo z anksioznostjo, nikakor ne morejo zaspati ali pa je njihov spanec nemiren. Za normalno delovanje telesa je potrebnih 8 ur spanca. Če je tesnoba vzrok za pomanjkanje spanca, je rešitev rutina, ki bo pri tem pomagala. Vsaj dve uri pred spanjem naj se ne je in v sobi naj ne bo nobenih elektronskih naprav, kot so telefon, računalnik ali televizija. Ti le še bolj vznemirjajo spanec. Poleg tega je priporočljivo, da se hodi spat točno ob določeni uri. To bo pomagalo, da se telo navadi na ure, ko naj bi počivalo.

CBD kapljice in njihov vpliv na telo

Ko se govori o zmanjševanju anksioznosti, je treba omeniti CBD kapljice. Uporablja se jih za zdravljenje ogromno bolezni, med drugim tudi tesnobe. CBD kapljice so izdelane iz industrijske konoplje, ki so jo ljudje uporabljali že pred več tisoč leti in pozitivno vplivajo na dobro počutje.

V telesu imamo endokanabinoidni sistem, ki skrbi, da se v telesu ohranja ravnovesje. Del endokanabinoidnega sistema so endokanabinoidi, ki sprožajo ali zavirajo telesne funkcije. Če endokanabinoidov primanjkuje, lahko to telo vrže iz ravnovesja, kar povzroči tesnobo. Kanabinoidi v CBD kapljicah imajo podobno sestavo endokanabinoidom in jih lahko nadomestijo v tem smislu, da se v telesu ponovno vzpostavi ravnovesje.

Endokanabinoidni sistem naj bi bil vključen v izločanje serotonina in uravnaval stresni hormon. Če sistem ne deluje pravilno, torej, ko se pojavita tesnoba in stres, se raven stresnega hormona poviša in serotonin, ki vpliva na dobro počutje, se zniža. Tu pridejo v poštev kanabinoidi CBD in THC. CBD z razliko od THC nima psihoaktivnih lastnosti, kar pomeni, da pri človeku ne povzroča odvisnosti in spremembe psihičnega stanja. Poleg tega je v industrijski konoplji, iz katere se izdelujejo CBD kapljice, le minimalna količina THC. In še ta količina ne vpliva na psihično stanje, ampak ima v kombinaciji s CBD celo antidepresivne učinke.

Vse več se govori o alternativni medicini, ki se z razliko od sodobne medicine osredotoča na zdravljenje vzrokov in ne simptomov. V zadnjih letih znanstveniki vztrajno raziskujejo pozitivne vplive alternativne medicine na zdravje in konoplja je med najbolj priljubljenimi. Večjih raziskav še ni bilo izvedenih, vse manjše, ki so bile opravljene, pa pričajo o pozitivnih učinkih konoplje na tesnobo.

Osebe, ki jemljejo CBD kapljice, poročajo o splošni sprostitvi in bolj jasnemu razmišljanju. Poleg tega po uživanju kapljic CBD niso več tako napeti, lažje rešujejo težave in tudi lažje spijo. Veliko oseb, ki se sooča z anksioznimi motnjami, se prav tako po uživanju CBD kapljic manj pogosto srečuje s strahovi in spomin na travmatične dogodke ni več tako močan.

CBD kapljice proti tesnobi

CBD kapljice vplivajo na proizvodnjo serotonina, kar povzroči boljše počutje in zmanjša tesnobo. Ko pa se govori o uporabi kapljic, ni točno določenega pravila. Vsak glede na svoje težave in občutljivost zaužije drugačno količino kapljic. Prav tako se razlikuje, če oseba že dalj časa jemlje CBD kapljice, ali je šele začela z uživanjem. Preden se oseba odloči za uživanje CBD kapljic, je priporočljivo, da se posvetuje z zdravnikom ali strokovnjakom na področju CBD kapljic. Začeti je seveda treba z minimalnim odmerkom in ga sčasoma povečevati. V tem času je dobro spremljati odziv telesa na kapljice.

Kapljice CBD načeloma niso takojšnja pomoč za tesnobo, kot bi bilo morda pri zdravilih. Nekateri bodo prve učinke čutili takoj po zaužitju, drugi pa šele po tednu ali dveh. V tem primeru je treba vztrajati in metodo jemanja kapljic prilagoditi posamezniku. Tu se poleg količine kapljic razlikuje tudi odstotek CBD v kapljicah. Ko se najde tisto pravo dozo za posameznika, se bodo rezultati tudi čutili.

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen.